Fredagsfys

Inga konstigheter – Dags för fredagsfys. Min träningssummering i siffror helt enkelt!

Det har ur löparsynpunkt varit en klen vecka. Jag har ådragit mig någon form av lättare infektion som påverkat kilometermatandet. Jag har använt försiktighetsmetoden och hoppas att mattheten och muskelvärk skall vara som bortblåsta nästa vecka. Träning i veckan so far har bestått i:

Mån: Korta intervaller: 9×400 m utomhus i motvind ett håll och medvind det andra. Snittade 400:arna i 3:57min/k-fart 60 sek ståvila.

Tis: Vila pga tvirus

Ons: Vila pga tvirus

Tor: 10K löpning med stegring av tempot i Bikilas på löpband. Försökte känna in hur kroppen svarade. Körde 4.37 i 2K, 4.34 i 5K och 4.00 i 2K. (1K uppjogg och 1K nedjogg)

Fre: Kortare löppass <5K med 20min styrka

Lör: 8K lätt löppass (intensitet och genomförande beroende på hur jag känner mig)

Positivt: Jag kör all löpning barfota denna vecka. Negativt: Jag är sjuk och missar nyckelpass som långpasset och långa intervaller. Men nästa vecka är jag på rekreation/träningsläger i fjällen och det kommer göra gräddgott för kropp och själ!

  |
Bokmärk sidans permanenta länk. Skriv en kommentar eller lämna en trackback: Trackback länk.

Skriv en kommentar

Din epostadress delas eller publiceras aldrig Obligatoriska fält är markerade med *

*
*

Du kan använda dessa HTML-taggar och attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>